Veelgestelde vragen

Bij Hobio willen we het je zo gemakkelijk mogelijk maken om de juiste netoplossing te vinden voor jouw tuinbouwbehoeften. Heb je een vraag? De kans is groot dat je het antwoord hier kunt vinden! Hieronder beantwoorden we de meestgestelde vragen over onze producten, bestellingen, levering en meer. Kun je het antwoord niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op – wij helpen je graag verder.

Algemene Vragen

Wat voor netten biedt hobio aan?

Hobio biedt netten aan die gewassen beschermen tegen diverse bedreigingen zoals vogels, insecten, zon, wind en regen, als duurzaam alternatief voor chemische bestrijdingsmiddelen.

Zijn de netten van hobio geschikt voor tuinbouw?

Ja, de netten van Hobio zijn uitermate geschikt voor zowel grote als kleine tuinbouwtoepassingen.

Hoe kan ik de juiste netoplossing voor mijn tuin vinden?

U kunt gebruikmaken van ons handige filtersysteem op de website om precies te zien welke netten geschikt zijn voor uw specifieke situatie.

Zijn de netten van hobio duurzaam?

Jazeker, bij Hobio staat duurzaamheid centraal en we streven ernaar om hierin continu te verbeteren.

Biedt hobio ook maatwerk netten aan?

Nee, Hobio biedt helaas geen maatwerk netten aan.

Bestellingen en betalingen

Hoe plaats ik een bestelling op hobio.nl?

Het plaatsen van een bestelling is eenvoudig via onze webshop. Voeg de gewenste producten toe aan uw winkelmandje en reken gemakkelijk af.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling wil wijzigen of annuleren?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op! Wij werken met geautomatiseerde systemen en jouw bestelling wordt daarom ook snel ingepakt. Zolang de vervoerder jouw pakketje niet heeft ingeladen, op werkdagen na 14:00 uur, kunnen wij jouw pakketje uit het logistieke proces halen.

Houd er wel rekening mee dat de gewijzigde bestelling een dag later verzonden kan worden.

Indien jouw bestelling al is opgehaald door onze vervoerder, op werkdagen na 14:00 uur, dan kunnen wij helaas geen wijzigingen meer doorvoeren. Bekijk dan onze pagina ‘Ruilen & retourneren’ over hoe jouw bestelling kunt retourneren.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Jazeker, op het moment dat jouw bestelling ingepakt is en klaar ligt voor onze vervoerder DPD, krijg jij een e-mail. In de e-mail met het onderwerp: ‘Een verzending van bestelling #HB**** is nu onderweg’, hierin staat een “DPD trackingnummer: 05152003******** ”, via deze link kom je op de track&trace pagina van DPD. DPD stuurt hierna nog enkele updates van jouw bestelling. 

*Belangrijk om te weten is dat wij geen controle hebben over deze zendingen en er ook geen garanties zijn over de meldingen van DPD.

Welke betaalmethoden biedt hobio.nl aan?

Ideal(NL), Bancontact (BE), Mastercard, Visa, Debit Card. Op onze pagina ‘betalen’ lees je meer informatie over de betaalmethoden!

Krijg ik een factuur voor mijn bestelling?

Op dit moment is het nog niet mogelijk om automatisch een factuur te verzenden. Wil je een factuur ontvangen van jouw bestelling neem contact met ons!

Levering en verzending

Wat zijn de verzendkosten bij hobio.nl?

Wij hanteren de volgende verzendkosten:

Is je bestelling meer dan € 75,00 dan worden de artikelen gratis verzonden, beneden dit bedrag berekenen we € 6,95 aan verzendkosten.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Normaal gesproken worden bestellingen binnen 1-3 werkdagen geleverd. 

*Bij drukke periodes rond Black Friday, Cybermonday, Sinterklaas en Kerst kan de bestelling iets langer onderweg zijn. 

**Extreme weersomstandigheden kunnen ook voor vertragingen zorgen bij onze vervoerder DPD.

verzenden jullie ook naar België?

Ja, wij verzenden naar Nederland, België en Luxemburg.

Kan ik mijn bestelling op een specifieke datum laten leveren?

Dat is op het moment van bestellen niet mogelijk. Onze vervoerder DPD is net zoals ons vooruitstrevend als het gaat om duurzaamheid. Jij kan hierbij een ‘groen’ steentje bijdragen, door de verzendupdates van DPD in de gaten te houden en jouw bestelling op een DPD-pickuppoint te laten bezorgen of een andere optie selecteren hoe je pakket bezorgd mag worden.

Wat moet ik doen als mijn bestelling beschadigd aankomt?

Dat is natuurlijk erg vervelend als dit gebeurt. Neem direct foto’s van het pakketje zoals je hem hebt ontvangen. Als de inhoud ook beschadigd is, maak hiervan ook een foto. Stuur direct een berichtje naar ons met de gemaakte foto’s en jouw bestelnummer. Wij zullen de foto’s beoordelen en met jou naar een passende oplossing zoeken.

Productinformatie

Hoe weet ik welke maat net ik nodig heb?

De afmetingen van elk product staan vermeld in de productomschrijving, zodat u kunt bepalen of het past binnen uw omgeving.

Zijn de netten van Hobio UV-bestendig?

Sommige netten van Hobio zijn UV-bestendig; dit wordt vermeld in de productbeschrijving.

Hoe kan ik de netten het beste onderhouden?

Voor onderhoudstips verwijzen wij u naar onze toekomstige blogartikelen.

Zijn de netten geschikt voor verschillende seizoenen?

Onze producten zijn voor meerdere jaren inzet gemaakt (uitgezonderd biologisch afbreekbare producten). Als de producten na gebruik schoon, donker en droog opgeruimd worden, kun je hier jaren plezier van hebben.

Wat is het verschil tussen de verschillende soorten netten die hobio aanbiedt?

Het verschil zit in het doel van het net; wij bieden netten die beschermen tegen vogels, insecten, zon, wind en regen.

Retour en garantie

Kan ik mijn product retourneren?

Ja, soms komt het voor dat het product dat je besteld hebt, niet aan je wensen voldoet. lees de voorwaarden op onze pagina ‘ruilen & retourneren

Wat is de retourtermijn bij hobio.nl?

Soms komt het voor dat het product dat je besteld hebt, niet aan je wensen voldoet. Je kunt het dan binnen 14 dagen retourneren.

Wat voor garantie biedt Hobio op zijn producten?

Lees hier over in onze ‘Algemene voorwaarden’ bij artikel 12

Moet ik de retourkosten zelf betalen?

Indien je een product retour wilt sturen moet je zelf de verzendkosten betalen.

Overige vragen

Heb ik een account nodig om te bestellen bij hobio.nl?

Nee, u kunt bestellen zonder een account aan te maken.

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice van hobio?

U kunt contact opnemen via hallo@hobio.nl of telefonisch op +31 85 1129001.

Waar kan ik meer informatie vinden over het gebruik van hobio-netten?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer informatie en tips over het gebruik van onze netten.